Методична діяльність

Творчий звіт (2015-2020)
Про те, наскільки цікавим є зміст уроку,
висновки  роблю не зі свого погляду, а з погляду учнів.
Педагогічне кредо:   Всьому, що необхідно знати, навчити не можна,вчитель може зробити тільки одне - вказати шлях (Річард Олдінгтон)
Моє бачення процесу навчання:
o   важливість довіри  (навчальний процес повинна супроводжувати атмосфера добра і розуміння)
o   кожна дитина - індивідуальність (неправильний вибір завдань може призвести до втрати інтересу до навчання)
 Моє бачення ролі вчителя:
o   успішний (це вчитель переможець  ліні та небажання учнів вчитись)
o   досвідчений (учитель, який знає, що у кожного класу “своє” обличчя)
o   майстерний (учитель, який завжди у творчому пошуку і відкритий новому досвіду)
o   сучасний (учитель, що ніколи не втрачає віри у своїх учнів)
5 правил ефективної педагогіки:
1. Замість «помилкова відповідь», «неправильно» - «пропоную обговорити…», «а як ви вважаєте?..»
    Дитина повинна знати, навіщо їй це, мету заняття формулюю разом із учнями
2. Не боюсь помилитись та вмію визнавати свої помилки перед учнями
3. Ставлю завдання, зважаючи на можливості дитини. Оцінюю дії, а не особистість
4. Жодних монологів на уроці! Я не джерело знань я організатор навчального процесу. Тільки живий діалог.
5. Виконую сама все те, що вимагаю від дітей, якщо даю завдання – то обовязково перевіряю їх
 Три шляхи до знань у моєму баченні:
o   шлях роздумів
o   шлях наслідування
o   шлях дослідження
  Мої педагогічні принципи:
o   я у постійному пошуку нових  ідей з метою зацікавлення
o   творчо планую систему уроків, мотивуючи кожне заняття
o   формую навички навчальної праці, розвиваю творче  та критичне мислення
o   здійснюю індивідуальний підхід у навчанні, даючи  кожному можливість реалізувати себе
 Мій стиль діяльності  диктують самі учні:
o   не забороняю, а спрямовую;
o   не керую, а співпрацюю;
o   не заставляю, а переконую;
o   не командую, а організовую;
o   не обмежую, а даю вільний вибір
 Методичні  проблеми, над якими працюю:
2016-2018: Формування мотивації навчальної  діяльності учнів на уроках  української мови та літератури
2018-2020: Розвиток критичного мислення та формуванння ключових компетентностей на уроках української мови та літератури
  Актуальність  проблемВраховуючи зміни в сучасній освіті, впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, освітня галузь  «Мови і літератури» спрямована на формування  в учнів мовленнєвої і читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, активної громадянської позиції. Сучасна освіта повинна сприяти розвитку особистості учня. Отже,  актуальним стає розвиток ключових компетентностей учнів на основі розвитку критичного мислення. 
Шляхи  реалізації  проблеми:
o   використання інноваційних форм і методів
o   використання ІКТ 
o   уроки творчості
o   проблемне навчання
o   дослідницько-пошукова діяльність
o   проєктна діяльність
o   позакласна робота
 Структура моїх уроків:
o   теоретичні знання + ретельна підготовка до уроку + творчий підхід = ефективний урок
o   урок від зацікавлення через здивування, захоплення, пізнання - до самореалізації
 Від професійних ідей до практичного досвіду:
      Компютерні технології, які використовую на уроці
o   проєкти - презентації
o   віртуальні мандрівки
o   перегляд фільмів
o    музичний супровід
o   тестові  онлайн-тренінги
o   онлайн-олімпіади
o   використання флеш-карт
o   Сократівські читання
o   скрайбінги
o   бук трейлери
o   кроссенси
 Використання смартфонів на уроках
o   корисні поради, памятки, таблиці  (Viber)
o   робота з онлайн-словниками
o   виконання онлайн-тестів на уроці
o   використання вайбера (зясування проблемних питань, створення колективної  презентації, непередбачувані роботи, обговорення, оголошення…)
o   робота із завданнями із QR-кодами  (підручник)
o   питання дня, пошуки  інформації до уроку
 Розвиток творчих здібностей:
o  змінна рубрика «Думки у слово переллю»
o  створені альбоми: «Творчі мініатюри», «Зернятка поетичної творчості», «Поетичні мініатюри», «Я дякую Шевченкові» (участь в акції НМЦО м.Львова), «Сократівські читання» (учнівські афоризми за смисловими картинками)
o  створення учнями експрес-проєктів, буклетів, презентацій…
 Робота в групах-«трансформерах»  із самооцінюванням та колективним оцінюванням:
o   метод «Карусель» (опрацювання нового матеріалу)
o   робота над аналітичними міні-проєктами (домашні завдання, закріплення)
o   робота над складанням самостійних проектів
  Інтерактивні   завдання, форми, вправи…
o   створення буклетів (як підсумок вивченого матеріалу, твору, створення реклами книги (твору) тощо)
o   “Творча імпровізація” («Про що, дощику, розкажеш?», «Привіт, сонячний промінчику», «Про що думає осінній листочок?»)
o   «Експрес-уроки Авраменка»
o   Сенкан
o   Даймонд (діаманта)
o   Кубування
o   ПРІМА
o   Капелюхи мислення де Боно
o   Ромашка (кубик) Блума
o   Сократівські читання
o   «Кодоване читання» твору
o   «Перевернутий урок»
o   Створення колективної презентації
o   Ментальні карти
o   Кроссенси
 Формування мотивації на уроках мови 
o  проблемна ситуація
o  моделювання  ситуації
o  дослідницька робота
o  спостереження
o  «Таблиця передбачення»
Відкриті   уроки:
o   13 грудня 2016 р. (7-А клас, у рамках тижня “Майстер-класу”): «Безособові дієслівні форми на –но, -то. Перехід дієприкметників у прикметники та іменники»
o   28 січня 2020 р. (10-А клас: «М.Коцюбинський. Психологічна новела «Intermezzo». Автобіографічна основа. Образ ліричного героя. Символічні образи, образотворчі засоби»)
 Моє бачення результативності роботи вчителя
      В учнів формується:
o   любов до рідного слова, слідкування за чистотою мовлення
o   нестандартне мислення, креативність
o   спілкування: вміння вести діалог, дискутувати
o   інтерес до предмету, зацікавлення
o   уміння орієнтуватись в інформаційному просторі та  прагнення до самоосвіти
Результати моєї діяльності термінами компетентнісного підходу до навчально-пізнавальної діяльності
      Учень:
o   усвідомлює
o   розрізняє
o   описує
o   порівнює
o   формулює
o   аналізує
o   обґрунтовує
o   наводить приклади
o   порівнює
o   планує
o   критично ставиться
o   критично оцінює
o   робить висновки
 Працюю з обдарованими дітьми:
o   участь в олімпіадах та інтернет-олімпіадах
o   участь у мовно-літературних конкурсах
o   дослідницько-пошукова робота
o   консультативні заняття
 Результативність:
            2018 – 2019 рр. Освітні платформи «На Урок» та «Всеосвіта»
o   Всеукраїнський конкурс «Безпечний інтернет» (15 учнів – 14 дипломів)
o   Всеукраїнський онлайн-конкурс до Дня української писемності та мови «Слово до слова» (10 учнів – 7 дипломів)
o   Конкурс до відзначення дня народження Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати» (19 учнів – 9 дипломів)
o   Всеукраїнський онлайн-конкурс «ТГШ 205: таємниця генія Шевченка» (23 учасники – 18 дипломів)
o   Інтернет-олімпіада-2018 «На Урок» (11 учнів – 3 дипломи: ІІ – Гілета А., ІІІ – Бенець М., Лапчук М.)
o   Шкільна дистанційна олімпіада «Всеосвіта Осінь-2018» (12 учнів – 3 дипломи: І – Лапчук М.,ІІ – Гілета А.,ІІІ – Бенець М.)
o   Шкільна дистанційна олімпіада «Всеосвіта Зима-2018/2019» (13 учнів – 2 дипломи: І – Гілета А., Лапчук М.)
o   Шкільна дистанційна олімпіада «Всеосвіта Весна-2019» (13 учнів – 1 диплом: І – Гілета А.)
o   Шкільна дистанційна олімпіада «Всеосвіта Осінь-2019» (10 учнів – 2 дипломи: І – Гілета А., ІІІ – Кондратюк А.)
o   Шкільна дистанційна олімпіада «Всеосвіта Зима-2019/2020» (9 учнів – 4 дипломи: ІІ – Гілета А., Мартин К., ІІІ – Войтович Р., Ковальчук Н.)  
o   2018-2019 н.р. Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (ІІ – Гілета А.)
o   Міська учнівська інтернет-олімпіада (ІІ тур - 6 місце (Гілета А.)
 Мої відзнаки:
o   Свідоцтво про підготовку 3 переможців ІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» (2018)
o   Свідоцтво про значний внесок у виховання любові до рідного краю у дітей та підготовку переможців (ІІ і ІІІ місця) Всеукраїнського конкурсу «Садок вишневий коло хати» (2019)
o   Подяка за активну участь у роботі проекту для вчителів «Всеосвіта» (2018)
o   Подяка за активну допомогу при проведенні олімпіади Осінь-2018 від проекту «Всеосвіта» (2018)
o   Свідоцтво про підготовку до Всеукраїнської олімпіади Всеосвіта Весна – 2019
o   Про підготовку учнів до ІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» з української мови та літератури (2018)
o   Свідоцтво про підготовку учнів до участі у Всеукраїнській олімпіаді «Всеосвіта Осінь – 2019» (І та ІІІ місця)
o   Подяка за підготовку учнів до Всеукраїнського онлайн-конкурс «ТГШ 205: таємниця генія Шевченка» від освітнього проекту «На Урок» (2019)
o   Подяка за координування Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта Весна – 2019»
o   Свідоцтво про підготовку до участі у міжнародній олімпіаді проекту «Всеосвіта»  учнів, що стали переможцями (І, ІІ, ІІІ місця) (2018)
o   Подяка за координування Всеукраїнського конкурсу «Садок вишневий коло хати», спрямованого на поглиблення знань про життя й творчість Тараса Шевченка серед школярів (2019)
o   Подяка за координування Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта Зими – 2018-2019» (2018)
o   Подяка за підготовку учнів до Всеукраїнського конкурсу «Слово до слова» та виховання у школярів поваги до рідної мови (від освітнього проекту «На Урок»)
o   Подяка за активну участь у проведенні Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта Весна – 2019»
o   Подяка за активну участь в організації ІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» (2018)
o   Подяка за активну участь у проведенні Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта Осінь-2019»
o   Подяка за активну участь у проведенні Всеукраїнського конкурсу «Садок вишневий коло хати», спрямованого на поглиблення знань про життя й творчість Тараса Шевченка серед школярів (2019)
o   Подяка за координування Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта Зима 2019/2020»
o   Сертифікат за участь у Всеукраїнській олімпіаді «Всеосвіта Зима 2019/2020»
 Позакласна робота:
Щорічні вшанування пам’яті (літературно-театралізовані музичні композиції, літературні  вітальні, художні читання, мовні та літературні вікторини, турніри, конкурси, флешмоби):
o   Тараса Шевченка
o   Лесі Українки
o   Івана Франка
Щорічні відзначення: 
o  Дня української писемності (Всеукраїнський радіодиктант єдності, інформаційний вісник “Мова і писемність у цікавих фактах”)  
o  Міжнародного дня рідної мови
Тематичні свята:
o  26 квітня 2017 року:      реквієм “Чорнобиль – загублений світ”
o  14 березня 2018 року:   літературна світлиця, присвячена вшануванню пам’яті Тараса Шевченка “Постать, що єднає українців”
o  05 березня 2019 року:  лінійка-флешмоб з учнями 5-11 класів “Слався, Тарасе великий…”
o  29 жовтня 2019 року: 30-літній ювілей школи
 Підвищення фахового рівня:
o   Курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО
o   Інтернет-марафони, вебінари від ВГ “Основа”, “Ранок” та
o   Prometheus, онлайн-курси
o   Член творчої групи “Пошук та запровадження ефективних засобів навчання в аспекті інноваційної діяльності” (керівник Філіпчук О.І.)
o   Робота у засіданнях МК  та творчих груп, у семінарах, тренінгах, засіданнях круглих столів
o   Робота з  фаховою періодикою та Інтернетом
o   Вивчення педагогічного досвіду  колег
o   20-21 червня 2017 року: Інтернет-марафон  «Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст»
o   22-23 червня 2017 року: Навчайся на ходу, роби відкриття і ти переможець! Вебінари від фіналістів незалежного педагогічного конкурсу “Спікер року”, що проходив у межах проекту ”Global Educational Discovery”
o   30.10.2018: IV-й Міжнародний Інтернет-Марафон “Світові освітні практики. Досвід Ізраїлю”/ The Fourth International Internet Marathon "World Educational Practices. Israelian Experience"
o   Участь у веб-конференції  «Учені  НАПН – українським  учителям»
o   31.10 – 02.11.2018: Інтернет-марафон «Усе про інноваційні технології  та методики освіти»
o   06.11 – 27.11. 2017: Інтерактивна школа творчого вчителя. Осіння сесія. 
o   12.12 – 14.12. 2018: Другий Міжнародний інтернет-марафон «Досвід успішних реформ естонської та фінської освіти для України»
o   26.03 – 27.03.2018: Світові освітні практики. Досвід Ізраїлю
o   28.03 – 29.03.2018: Навчання у сучасній українській школі
o   13.04.2018: Всеукраїнська інтернет-конференція «На Урок» «Інтерактивні інструменти, технології та методи в освіті»
o   26.06.2019: Всеукраїнська інтернет-конференція «На Урок» «Інтегроване навчання: від уроку до курсу»
o   13.06.2019: Всеукраїнська інтернет-конференція «На Урок» «Інклюзивна освіта: рівні умови для всіх»
o   18.05.2019: Всеукраїнська інтернет-конференція «На Урок» «Нова українська школа: досвід і перспективи: чого ми навчилися, навчаючи в НУШ»
o   Prometheus: курс «Критичне мислення для освітян»
Сертифікати про підвищення фахового рівня:
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Педагогічна освіта в Естонії або як змінилась роль учителя в цифрову епоху»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Наскрізна лінія громадянської компетентності у викладанні різних предметів 5-9 класів»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Сторітеллінг – мистецтво цікавої розповіді, або Як уникнути одноманітності на уроці»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Українська література. 10-11 клас. ЗНО-2018. Особливості підготовки до ЗНО з української літератури. Робота з текстом художнього твору. «Кольорова» хрестоматія»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Українська література. 8-9 клас. Іван Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Компетентнісно орієнтовані завдання на уроках української літератури»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Українська мова. 10-11 клас. ЗНО-2018. Особливості підготовки до ЗНО з української мови. Морфологія. Синтаксис. Власне висловлення»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Українська мова. Розвиток емоційного інтелекту в Новій українській школі»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Як зробити кожен урок цікавим та корисним, або 7 дієвих порад для успішного вчителя»
o   Сертифікат про участь у вебінарі «Як розвивати критичне мислення на уроках української»
o   Сертифікат про успішне закінчення курсу (30 год.) через платформу масових відкритих онлайн-курсів від Prometheus «Критичне мислення для освітян»  
o   Свідоцтво про участь у вебінарі «Всеосвіта» на допомогу вчителю (2 год.) та успішне складання тестування теми вебінару»
 Участь у методичній роботі школи:
o   18.10.2016р. Семінар-тренінг “Компетентнісний  підхід до організації  навчально-виховного процесу”
o   12.01.2017р. Семінар-тренінг “Розвиток творчих здібностей учнів. Обдаровані та здібні діти”
o   20.10.2017р. Засідання творчої групи “Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст”
o   31.10.2017р. Семінар Управління освіти “Межа світів. “Багатомовність” та містифікації  давньої української писемності”
o   07.12.2017р.  Засідання творчої групи “Сучасний урок: від учнівського “не хочу” до “знаю, вмію, застосую”
o   01.03.2017р.  Практичний семінар учасників Всеукраїнської  науково-практичної конференції “Тенденції розвитку інклюзивної освіти в Україні: комплексний підхід” Тема семінару: “Інклюзивна освіта - перспектива нова”
o   30.03.2017р.  Методичний міст "Обмін досвідом інклюзивного навчання: СЗШ №95 м.Львова – СЗШ №8 м.Хмельницького"
o   17.04.2018р.  Творча майстерня заступників директорів з навчально-виховної роботи м.Львова «Інноваційний напрямок освітніх технологій навчання дітей з особливими освітніми потребами»
o   02.04.2019р.  Засідання МК “Інтегроване навчання”
 Методичний кейс (затверджено  на засіданнях МК,  розміщено на Googl-диску МК суспільно-гуманітарного профілю, упорядковано  у збірниках)
o   «Вязанка інтерактивних ідей»
o   «Мотивація – ключ до пізнання. Збірник методичних рекомендацій, зразків завдань для формування мотивації на початку уроків української мови. 7 клас»
o   «Конспекти уроків української мови та літератури у класах з інклюзивним навчанням дітей зі зниженими слухом»
o   «Експрес-проекти з української літератури. 8 клас»
o   «Прийоми розвитку критичного мислення на уроках»
o   «Теорія літератури в ілюстрованих визначеннях»
o   «Кроссенси як метод формування критичного мислення на уроках української літератури. 9 клас»
o   «Робочий зошит з української літератури. 9 клас (за підручником О.Авраменка)»
Методичний кейс (розміщено  на освітніх платформах “На Урок”   та  “Всеосвіта”)
o   Сертифікат про створення та використання у роботі інтерактивних онлайн-тестів «На Урок»
o   Подяка за поповнення бібліотеки проекту «На Урок» авторськими розробками
o   Грамота за активне поширення власного педагогічного досвіду серед спільноти освітян України
o   Сертифікат за публікацію авторської розробки на тему: «Усний літературно-музичний журнал «Я син народа…» (сторінками тернистого шляху Івана Франка)
o   Сертифікат за публікацію авторського матеріалу «Збірник «Теорія літератури в ілюстрованих визначеннях»
o   Сертифікат за публікацію авторського матеріалу «Урок на тему «Безособові дієслівні форми на -но, -то»
o   Сертифікат за публікацію авторського матеріалу «Контрольна робота з української мови на тему «Складне безсполучникове та складне речення з різними видами звязку. 9 клас»
o   Сертифікат за публікацію авторського матеріалу «Урок на тему «І.Франко. історична повість «Захар Беркут». Образи твору»
o   Свідоцтво про публікацію методичної розробки «Повторення вивченого з теми числівник»
o   Свідоцтво про публікацію методичної розробки «Конспект уроку-психологічного дослідження на тему «Михайло Коцюбинський. «Intermezzo» (10 клас)»
 Топ-пятірка корисних порад (із власної практики)
1.      Умію радіти успіхам своїх учнів.
2.      Допомагаю кожній дитині повірити в себе.
3.      Завжди тактовна, терпляча, урівноважена з учнями.
4.      Не боюсь вибачатися, якщо була неправа або помилялась.
5.      Не є авторитарною!
!!! Завжди пам’ятаю: дитині повинно бути цікаво на уроці. Тільки тоді вона стає уважною.
Сучасний урок: від учнівського "не хочу" до "знаю, вмію, застосую"
https://drive.google.com/file/d/1SnmEh1x2_ORQoOXlZvcJwDAFXU8YTpPd/view?usp=sharing

Професійна компетентність педагога
https://drive.google.com/file/d/119fJtbJEXnLwfH9YVymOkmLbpnlZ6tLE/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар